Handelsbetingelser

1. Modtagelse af varer – RÅD OG VEJLEDNING VED MODTAGELSE

Når varen er kommet I din besidelse, enten ved modtagelse som post, eller ved afhentning – bør du altid gøre følgende:

•   Tjek emballagen grundigt og sørg altid for at notere evt. beskadelse af emballagen. Selv et lille hul kan betyde, at der er kommet buler eller ridser i dine varer. Hvis du modtager en pakke / brevpakke uden modtagerkvittering som er beskadiget, skal du straks tage et billede af skaden og kontakte os. Er der tydelige skader på emballagen, er det en god idé at tage skrive “modtaget med forbehold” på modtager kvitteringen såfremt der bedes om en sådan fra fragtselskabet.

•   Selvom emballagen er intakt, bør du altid tjekke, om indholdet er i orden umiddelbart efter modtagelse.

Vi anbefaler, at du reklamerer over transportskader, skjulte fejl og mangler helst samme dag og senest næstkommende hverdag inden kl. 12:00, da det vil lette bevisbyrden overfor fragtfirma, lager og leverandører. Den bedste made at gøre dette på er via mail, da du således har mulighed for, at medsende evt. billed dokumentation og ligeledes kan dokumentere at reklamation er fremsendt.

2. Fragt og levering

Vi benytter GLS til levering af vores varer. GLS har en pakkeshop løsning som fungerer på fuld højde med posthusene. Pakkeshop løsningen giver private kunder en bedre service for afhentning samt information om hvornår varen er tilrådighed.

Vi sender altid en mail samt til vores kunder om, hvilken pakkeshop varerne vil blive leveret til, og vi finder den pakkeshop som er tættest på den adresse der opgives. Såfremt der er opgivet et mobil telefonnummer i forbindelse med købet, vil du ligeledes modtage opdateringer løbende, omkring hvor pakken forefindes og hvornår du kan hente den.

Pakkeshoppen vil typisk vil det være indenfor 0-700M i større byer, og mellem 500M-2,5km. i tyndere befolkede områder.

LÆS MERE OM FORDELE VED GLS PAKKESHOP:

https://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/520005.htm

Du kan også vælge, at få varerne sendt til din arbejdsplads. Du udfylder blot din arbejdspladsadresse i stedet for din egen.

Vi pakker og afsender ordre modtaget samme dag inden kl. 12. Du kan forvente at modtage dine varer senest 2 hverdage efter bestillingen

Læs desuden afsnittet “Modtagelse af varer – vigtige og gode råd” øverst i handelsbetingelserne.

Vores priser på fragt til private adresse er: (gælder hele Danmark)

48kr.

Fri fragt ved køb over 999kr.

3. Afhentning

Du er selvfølgelig altid velkommen til at afhente dine varer på vores adresse og dermed spare leveringsomkostninger. Dette gør du ved at nortere i bemærkningsfeltet, at du ønsker at afhente ordren hos os.

OBS: Webshoppen beregner altid forsendelsesomkostninger på ordren, og du kan kun gennemføre det fulde beløb på dankort / kreditkort. Pengene bliver dog først trukket fra din konto, når du afhenter varerne, og vi sørger selvfølgelig for at fjerne leveringsomkostninger, så du kun betaler for varerne.

Læs desuden afsnittet “Modtagelse af varer – vigtige og gode råd” øverst i handelsbetingelserne.

4. Betaling

Vi tilbyder følgende former for betaling til private:

•   Dankort / Visa / Visa Electron.

Som forbruger opnår du altid størst sikkerhed ved at betale med dankort/kreditkort. E-handelsfonden anbefaler, at man som privat forbruger altid skal betale med dankort eller et andet kreditkort, når man handler på nettet, da dette stiller forbrugeren bedre ved evt. tvist.

Vi tilbyder følgende former for betaling til erhvervskunder:

•   Dankort / Visa / Visa Electron / EuroCard / MasterCard / JCB

•   Overførsel til bankkonto.

•   Kontokøb / 8 dage netto*

*(kun ved forudgående telefonisk henvendelse samt kreditgodkendelse)

Vi tilbyder følgende former for betaling til offentlige institutioner:

•   Fakturering via EAN nummer

•   Dankort / Visa / Visa Electron.

5. Fortrydelse af køb / fortrydelsesret

SOM PRIVAT INTERNETKUNDE ER DU BESKYTTET AF FORBRUGERAFTALELOVEN OG HAR SÅLEDES 14 DAGES FORTRYDELSESRET. ØNSKER DU AT RETURNERE EN VARE, SKAL DU HUSKE FØLGENDE:

•   VAREN SKAL RETURNERES I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE SOM VED MODTAGELSEN.

•   VAREN SKAL HELST RETURNERES I ORIGINAL EMBALLAGE.

•   AL EMBALLAGE SKAL HELST VÆRE I FIN STAND, OGSÅ FLAMINGO, PLASTIK, BRUGSANVISNING OSV.

•   PRØV AT UNDGÅ AT DER SKRIVES ELLER PÅKLÆBES LABELS ELLER ANDET DIREKTE PÅ DEN ORIGINALE EMBALLAGE, EJ HELLER AF POSTEN. VI ANBEFALER DERFOR, AT VAREN UD OVER AT BLIVE SENDT I DEN ORIGINALE EMBALLAGE ALTID BESKYTTES AF EN EKSTRA PAPKASSE ELLER LIGNENDE FOR BEDST MULIGT AT SIKRE VARENS OG EMBALLAGENS STAND.

FORTRYDELSESRETTEN LØBER FRA MODTAGELSESDAGEN OG 14 DAGE FREM. HVIS DEN 14. DAG FALDER PÅ EN LØRDAG, SØNDAG ELLER HELLIGDAG, FORLÆNGES DIN FORTRYDELSESRET TIL NÆSTE HVERDAG.

VED KØB AF FORBRUGSSTOFFER, MUSIK, FILM OG SOFTWARE BORTFALDER FORTRYDELSESRETTEN, SÅ SNART EMBALLAGEN / PLOMBERINGEN BRYDES. VED KØB AF PRODUKTER DER INDEHOLDER FORBRUGSSTOFFER, FX PRINTERE, ER DET VIGTIGT, AT BLÆKPATRON / TONER EJ HELLER ÅBNES.

DU KAN FORTRYDE ET KØB PÅ 3 MÅDER:

•   DU KAN NÆGTE AT MODTAGE VAREN OG DERMED LADE DEN GÅ RETUR MED POSTEN.

•   DU KAN SENDE VAREN RETUR TIL VORES ADRESSE.

•   DU KAN AFLEVERE VAREN PÅ VORES ADRESSE I ÅBNINGSTIDEN.

HVIS DU ØNSKER AT BENYTTE DIN FORTRYDELSESRET SKAL DU SELV BETALE DE FRAGTOMKOSTNINGER DER ER FORBUNDET MED RETURNERINGEN.

ERHVERVSKUNDER HAR INGEN FORTRYDELSESRET, MED MINDRE ANDET ER AFTALT SKRIFTLIGT FX VIA MAIL, ELLER ER NOTERET SOM SUPPLERENDE BEMÆRKNING PÅ ET TILBUD ELLER EN ORDREBEKRÆFTELSE.

OBS: ØNSKER DU AT FORTRYDE ET KØB, ANBEFALER VI, AT DU FØLGER VORES KORTE RETURVEJLEDNING, DA DETTE LETTER VORES ARBEJDER OG DERMED GIVER DIG ER HURTIGERE SAGSBEHANDLING:

6. Reklamationsret – 2 år på alle produkter

Der er 2 års reklamationsret på alle produkter. Man kan således reklamere over fejl og mangler der var til stede, da varen blev solgt, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Bevisbyrden ligger hos køber efter de første 6 måneder, jf. købelovens § 77a, stk. 3. Reklamationsretten dækker ikke fejl, der er opstået som en følge af skødesløs eller forkert brug.

Da proceduren for reklamationer varierer meget, alt efter hvilken producent og hvilket produkt der er tale om, anbefaler vi, at du altid kontakter os pr. Mail eller telefon, inden du sender produktet til os. Vi anbefaler endvidere, at du altid indpakker varen i original emballage og derefter sender denne i en papkasse.

VIGTIGT: Hvis du ikke har den originale emballage, skal du helst som minimum sørge for følgende:

•   Der bør være mindst 5 cm emballage rundt om hele produktet.

•   Prøv at undgå at der er noget, der ligger løst, hvis du prøver at ryste pakken.

Såfremt forsendelsesemballeringen ikke overholder de anbefalede minimumskrav, risikeres det at produktet lider unødig overlast, som ikke er omfattet af reklamationsretten.

Du er selvfølgelig også altid meget velkommen til at komme forbi vores adresse for at indlevere et defekt produkt.

Husk altid at vedlægge en kopi af fakturaen samt et følgebrev der tydeligt beskriver fejlen eller årsagen til returneringen. Følgebrevet skal desuden indeholde et telefonnummer hvor vi kan kontakte dig I dagtimerne.

Såfremt vores teknikere ikke kan konstatere den beskrevne defekt, vil du blive kontaktet med henblik på at uddybe fejlbeskrivelsen. Konstateres fejlen stadig ikke, returnerer vi produktet uden omkostninger.

7. Sprog

Alle aftaler, ordre, tilbud med mere indgås på dansk og der tages altid udgangspunkt i de danske produktbeskrivelser og de danske handelsbetingelser der findes på www.mitlysshop.dk